Van Australië naar het land van Lord of the Rings - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu Van Australië naar het land van Lord of the Rings - Reisverslag uit Burt Plain, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu

Van Australië naar het land van Lord of the Rings

20 Maart 2015 | Australië, Burt Plain

Hallo iedereen!!!

Hier weer even een verslag om jullie op de hoogte te houden van mijn (geweldige) avonturen. De laatste 2 weken van Australië waren aangebroken. In 1770 ging ik op een motortour (scooterroo). Hier waren Amerikaanse motoren omgebouwd tot scooter zodat iedereen erop kon rijden. Na een leren jack aangetrokken te hebben en heel wat stoere nep tattoo's opgeplakt te hebben gingen we de omgeving verkennen. Tijdens de tour kwamen we veel kangoeroes tegen maar ook een red bellied black snake. Dit was de eerste wilde slang die ik gezien had in Australië en gelijk een mega giftige. Dit vond ik wel even een hoogte puntje.

Ook heb ik in 1770 mijn eerste surfles gehad. Ik dacht echt dat ik hier niks aan zou vinden. Ik zag het al voor me hoe ik 100x kopje onder zou gaan in het zoute water en een surfplank tegen m'n kop aan zou krijgen. Maar wonder boven wonder kon ik gelijk de 1e x al gelijk op mijn surfplank staan wat het echt super leuk maakte. Vanaf toen werd ik verslaafd aan surfen en vind ik het echt super leuk!!

Na 1770 ging naar naar Arlie Beach waar ik op mijn Fraser Island tour ging. Fraser Island was echt zo bijzonder mooi! We mochten zelf rijden met een vast groepje in grote trucks door het zand. Af en toe kwam er een auto vast te zitten en moesten we met z'n allen duwen om weer verder te kunnen gaan wat opzich wel grappig was. Hoogtepunten hier waren lake Mcenzie en het feesten op het strand. Lake Mcenzie was een heel helder meer met wit zand en mooie bomen eromheen. Het was echt bijzonder mooi! 'Snachts brachten we al onze drank en 2 trucks mee naar het strand, zette daar met 50 man de muziek keihard, maakte een kampvuur en toen begon het feest. Dat was ook heel gaaf!

Na Fraser Island ben ik nog naar Surfers Paradise geweest en Byron Bay. In Surfers Paradise heb ik natuurlijk weer even gesurft en heb ik voor het eerst op een grote golf gestaan wat ook wel echt spannend was. Byron Bay was echt een hele leuke plek waar ik lekker ben wezen stappen, op het strand heb gelegen EN het is de plek waar ik mijn eerste TATTOO heb laten zetten. Ik ging alleen naar de tattooshop en vond het echt mega spannend. Toen de naald op m'n rug stond was er geen weg meer terug en anderhalf uur later stond er een kompas tussen m'n schouderbladen. Zelf ben ik er super blij mee alleen pa en ma hadden er wat moeite mee (klein beetje begrijpelijk).

Mijn laatste dag bracht ik door in Sydney. Ik had me voorgenomen om Australië af te sluiten met een stapavond tot in de vroege uurtjes!. Eerst zou ik mijn 2for1 drinkzegels opmaken in een bar bij het hostel waar ik sliep en wilde ik mijn laatste nacht in Australië door te brengen bij de operabar (bij het Operahouse). Na aardig wat drankjes ging ik dus een half uur lopen naar het Operahouse maar toen bleek dus dat doordeweeks de bar om 11 uur dicht gaat. Toen heb ik nog zo'n 10 min staan staren naar het Operahouse en de Harbour bridge voordat ik terug ging lopen. Eenmaal terug bij de bar waar ik eerst was, mocht ik niet meer naar binnen omdat je maar tot een bepaalde tijd binnen mag komen. Dat was dus ff balen. Toen maar naar m'n kamer gegaan waar gelukkig iedereen drankspelletjes aan t doen was. Het werd dus toch een leuke afsluiter.

De volgende dag ging ik naar het vliegveld om mijn vlucht naar Nieuw Zeeland te pakken. Dit werd nog een heel probleem. Ik was helemaal vergeten dat ik een zakmes met mes, vork en lepel eraan nog in mijn handbagage had. Bij de douanen vroegen ze dus 3x of ik verboden spullen in mijn tas had en ik 3x volmondig 'NEE' gezegd. Je raad het al, toen gingen ze mijn tas doorzoeken en kwam er dus een groot mes uit. Ze vertrouwde me voor geen meter meer waardoor ik mee moest naar een kamertje en alles moest uitleggen. Gelukkig hadden ze snel door dat ik me echt vergist had en mocht ik gelukkig weer verder.

Eenmaal in Auckland (Nieuw Zeeland), ging ik naar mijn Hostel midden in het centrum en de volgende dag kwam mijn vriendin Jeanne. Ik reisde dus niet langer alleen wat nu ook wel heel gezellig is. Wat wij van te voren niet wisten dat, dat weekend ook het WK cricket in Auckland was waardoor elk hostel vol zat en wij dus geen slaapplek hadden voor de zaterdagnacht. Uiteindelijk vonden we een plek aan de andere kant van Auckland. Toen we aankwamen bij die plek bleek het echt een soort hippie huis te zijn. Ze hadden bio-toiletten, mesthopen en nog veel meer vage dingen. Uiteindelijk bleek dat dit hostel overboekt was en moesten we achterin een oude auto/camper slapen wat echt niet te doen was. Gelukkig konden we er wel om lachen en wisten we dat we de volgende dag 3 weken lang in onze eigen camper konden slapen.

De volgende morgen konden we gelukkig meeliften met 2 Japanners naar de camper pick-up plek. Hier waren we echt heel blij mee. Toen we onze camper hadden wilde we eerst naar de hot water beach gaan. De naam zegt het al, je hebt daar op het strand heet water als je een kuil graaft voor jezelf. Helaas werd het weer steeds slechter en werd het ons sterk afgeraden om daar naartoe te gaan. Zelfs de kranten stonden vol over een of andere orkaan. Hier zijn we uiteindelijk maar niet naar toe gegaan. De volgende dag gingen we naar de glowwormcaves. Hier gingen we grotten in waar we in gingen tuben, kruipen door donkere plekken en natuurlijk de lichtgevende wormen bewonderen. Het was echt suuuuper mooi, maar na 4 uur waren we wel weer blij boven de grond te staan.

De dag erna hadden we een druk programma. 'Sochtends gingen we naar Wai-o-Tapu. Dit is een vulkanisch gebied waar je een heel mooie wandeling kan maken en groene kokende (mega stinkende) meren tegen komt. 'Smiddags gingen we naar Hobbiton. Ik ben echt een giga Lord of te Rings fan, dus keek hier echt naar uit. Ik vond het echt onwijs leuk om te zien dat de Shire (waar de hobbits leven) echt een heel dorp is zo ongeveer. Er waren nog 17 van de 39 hobbit huizen te zien en natuurlijk de Green Dragon (de hobbit kroeg). De tourgids vertelde ook hele leuke feitjes over de film die ik nog niet wist zoals dat er een vliegtuigverbod was geregeld met NZ tijdens het filmen van The Lord of the Rings boven de Shire.

De volgende dag stond de meest zware wandeling die ik ooit gedaan heb op de planning. Het was een 20 km wandeling door de bergen (en ook Mount doom van LOTR). Het was echt heel pittig maar het is echt bizar hoe mooi het land is. We hebben zoveel verschillende landschappen gezien tijdens die wandeling!

De volgende dag hadden we een lekker chill dagje en gingen we ff relaxen en hebben we op een gratis camping gestaan aan zee. Dit was echt heel mooi! We dachten dat we vandaag om 11.45 de ferry hadden naar het Zuider-eiland, maar toen we wakker werden checkte ik nog even het e-mailtje en bleek dat we er al om half 10 moesten zijn. Dit was even paniek in de tent en we moesten heel erg haasten naar de ferry. Gelukkig had de ferry vertraging en waren we nog ruim op tijd. Tevens is het vandaag de verjaardag van Jeanne en dat vieren we met pizza en een heerlijke chocoladetaart :D.

Komende 2 weken gaan wij genieten van het Zuider-eiland en dan gaan we nog 5 weken naar Azië.

Sorry voor het Uber lange verslag maar ik kon het dit keer echt even niet kort houden;)

xxxxx

• 20 Maart 2015 - 11:32

Corrie:

hoi.
    klinkt allemaal heel bekend. zo mooi!!!!!
    geniet er maar van knuffel van Corrie en Rink.

• 20 Maart 2015 - 11:55

Desiree:

Geniet maar weer van de nieuwe indrukken en landen. Geweldig.
    En die tattoo....... ik moest er ook wel aan wennen hoor !

• 20 Maart 2015 - 13:24

Fleur:

Leuk om jullie avonturen te lezen wijffies!

• 20 Maart 2015 - 20:37

Melissa:

Was weer genieten hoor, leuk !! Veel plezier samen op het mooie zuider eiland !! X

• 21 Maart 2015 - 09:34

Gert Boers:

Jaloers!!!!!!!!!

• 24 Maart 2015 - 01:27

Cindy:

Hee Em! Ik lees al je verhalen.
    Super leuk wat je doet! Azië ga je ook geweldig vinden.
    Heel veel plezier nog.
    Liefs, Cindy

• 25 Maart 2015 - 11:29

Jos En Gisela:

Ha Emmy,
    Dat was dus zand, zee, zuipen, daar in Australië! En wat deed jij met een mes in je bagage?
    Wat een leuk verslag is het weer geworden!
    Veel plezier daar op het Zuidereiland en we kijken uit naar je volgende bericht!