van Sydney naar Bairnsdale - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu van Sydney naar Bairnsdale - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu

van Sydney naar Bairnsdale

Door: Emmy

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2014 | Australië, Bairnsdale

Hallo iedereen!

Inmiddels ben ik alweer een week op reis en dus tijd voor een verslag. De vlucht was wel oké. Ik vertrok vanaf Schiphol richting Bangkok en vervolgens naar Taipei. Het moment dat ik door de douanen heen liep zal ik nooit vergeten. Heel gek gevoel; vrijheid maar ook een beetje beangstigend. De reis is nu echt begonnen! De vluchten waren heel comfortabel. De vlucht naar Sydney was echt een hell. Ik was onwijs misselijk van het eten in Taipei. Eenmaal in Sydney aangekomen voelde ik me weer topfit.

Ik werd naar mijn hostel gebracht dat midden in het centrum lag van Sydney. Ik sliep op een kamer met nog 5 anderen. 2 jongens wilde me diezelfde dag wel een rondleiding geven door de stad. Ik heb toen gelijk al heel veel gave dingen gezien zoals the Opera House, the Harbour Bridge, the Royal Botanic gardens en Hyde park. 'S avonds zijn we met iedereen van onze kamer op stap geweest in Scubar (kroeg in Sydney)

De volgende dag ben ik met 2 meiden van mijn kamer naar Bondi Beach geweest. Een heel mooi strand en een wilde zee. Dit strand is bekend van de tv serie Bondi Rescue. Dit team hebben we ook echt gezien en zij adviseerde ons niet het water in te gaan aangezien er heel hoge en sterke golven waren. Dit was echt een heerlijk dagje.

De volgende dag ben ik voor het eerst alleen op pad gegaan. Ik nam de boot die rond Sydney vaart. De eerst stop was Tarango Zoo. Hoogtepunten hier waren de vogelshow en sealife show, waar heel veel humor in verwerkt was. Wat ook echt heel gaaf was, was de alligator die ik vanaf nauwelijks 1 meter afstand heb mogen bewonderen. Er zaten alleen heel dunne tralies tussen mij en de alligator en hij kwam recht op me afgezwommenn. Wauw! De volgende stop was Manly beach. Hier heb ik lekker op het strand gelegen en hoorde hier over de gijzeling die gaande was. Het was echt een gekkenhuis in de stad. Toen ik terug ging varen waarschuwde ze me al dat er geen bussen meer reden, waardoor ik moest lopen naar m'n hostel. Het was echt gekkenhuis in de stad met veel sirenes en onrustige mensen. Bizar om mee te maken!

'S avonds ben ik gaan stappen met 2 Nederlandse meiden en 2 Engelse gasten. Dat was heel gezellig! Daarna besloot ik nog even te kijken op Gumtree (Australische marktplaats) of ik misschien met iemand mee kon liften naar Bairnsdale (dorpje waar ik 4 weken ga werken). En jahoor! de volgende ochtend kon ik meerijden met een zeer verlegen Duits meisje en een Zweedse jongen met grote praatjes. Dit was best spannend want ik kende ze helemaal niet! Best gek om bij een paar wild vreemden de auto in te stappen. Daarna gingen we nog een meisje ophalen in Canberra. Helaas was zij echt heeeel raar. Laten we t daar maar op houden. Ik mocht nog 5u in de auto naast haar zitten wat de rit niet echt comfortabel maakte.

Eenmaal aangekomen op de boerderij werd ik ontvangen door Leanne met een dikke knuffel. Het is een heel leuk mens die ook nog eens ontzettend goed kan koken. Ze vertelde eerst het een en ander over haarzelf en ik ook. Later zei ze dat ik moet oppassen voor wat beesten hier. Ik dacht dat ze het had over te honden, katten, koeien en paarden ofzo. Maar neehoor, ''there are a few deadly snakes around here''. Ze hebben hier de Brown snake en de Black snake die heel dodelijk zijn. Als je gebeten wordt moet je binnen 20 min het antigif hebben want anders ben je er geweest. ''And ohyeah, there is also the redback spider who is even more deadly. Dat was even slikken!

De boerderij is zo'n 650 hectare groot, enorm dus! Het leven hier is echt geweldig. Je hoeft je auto en huis niet op slot te doen, want ja, er is toch niemand in de buurt. Ik ga hier de paarden trainen en doe andere klusjes zoals afwassen, stallen uitmesten, onkruid wieden en balken verven. In ruil hiervoor krijg ik eten, onderdak en een onwijs gave ervaring. Dit weekend gaan we naar een cattle penning competition waar we ook blijven camperen. Niet in een tent, nee in de open lucht in een slaapzak. Hier komen alleen echte cowboys and girls en er is heel veel alcohol. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dit ga vinden. Inmiddels heb ik hier al een paar paarden gereden en ze zijn zeer tevreden over hoe ik rijd. Daarom wil Leanne me opgeven voor wat wedstrijden met een jong paard om het paard wat meer ervaring op te laten doen. Heeel cool! Het cowgirl leven bevalt me wel!!

Mijn volgende verslag zal denk ik over 2 weken zijn, dus ik wil jullie alvast een heeel fijne kerst toewensen!!

xxx

  • 18 December 2014 - 13:07

    Gert Boers:

    Emmy,
    Helemaal top om te lezen, geniet ervan en fijne feestdagen.

  • 18 December 2014 - 13:13

    Rowena:

    Heyy Emm!
    Leuk dat je nu al een verslag erop hebt staan! :)
    Jeetje je hebt al een hoop mee gemaakt!
    Gaaf hoor! Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Veel plezier! X Rowena

  • 18 December 2014 - 13:40

    Desiree:

    Je hebt direct al van alles meegemaakt zeg !
    Toevallig zag ik pas een uitzending van Freek Vonk over gif en hij noemde inderdaad nogal wat dieren uit Australië ! Maar ach, het zal wel loslopen.
    Heel veel plezier op de ranch en hele fijne dagen (apart zo in de zon kerst vieren....).

  • 18 December 2014 - 13:52

    Pieter Vellekoop:

    Hoi Emmy, leuk om te lezen dat het direct al goed bevalt. Geniet ervan !

  • 18 December 2014 - 14:01

    Gerard Drogt:

    Ha Emmy,

    Leuk om te lezen. Zo te zien heb je al veel meegemaakt en ben je flink aan het tanken qua levenswijsheid.
    Geniet ervan !

    Gr. Gerard

  • 18 December 2014 - 17:00

    Miria V Steekelenburg:

    hoi Emmy wat een leuk verhaal, ik blijf het zeker volgen. Jij ook een fijne kerst en een goed en gelukkig nieuwjaar. Kus xx

  • 18 December 2014 - 18:27

    Stefan:

    Klinkt allemaal erg bekend, zou zo weer terug gaan. Wel kicken dat je aan het wwoofen bent!!! Je gaat nog veel beleven! Vergeet niet naar fraser island en de whitesundays te gaan!!

  • 18 December 2014 - 19:07

    Saskia:

    Doe je goed Em...x

  • 18 December 2014 - 19:15

    Vera Vroch:

    Hey Emmy,

    Wat leuk om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik wens je veel plezier met al je belevenissen.
    En gezellige kerstdagen en een fantastisch nieuwjaar!!
    Groetjes vanuit een stormachtig en nat Nederland.

    Liefs, Vera

  • 18 December 2014 - 19:41

    Wim En Lucia:

    Wauw Emmy,
    Wat een leuk verslag en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wat leuk ook dat ze zo tevreden zijn met je rijstijl en dat je naar die evenementen mag. Het was vast wel wennen om weer met paarden aan de slag te gaan (wat vinden je spieren ervan? ff wat anders dan handbal, hihi).
    Jij ook hele gezellige en leuke feestdagen daar!
    Kus pap en mam.

  • 18 December 2014 - 21:28

    Gerry:

    Hoi Emmy, Heerlijk je verhalen zo te lezen is dit een hele fijne ervaring voor en red je je prima daar.
    Vooral l lekker genieten. Leuk dat je mag gaan rijden, ik ben benieuwd naar het vervolg. Je mist hier niets, regen en storm, het was heel goed van je dat je oma Enthoven nog even gedag hebt gezegd dat vond ze heel fijn.
    We zullen aan je denken als we bij elkaar zij met de Kerst en een glaasje drinken op je gezondheid, pas op voor alle gekke gevaarlijke reptielen in dat land. liefs Gerry


  • 18 December 2014 - 21:50

    Theo:

    Emmy! Leuk om te lezen :). Grappig en herkenbaar; die aussies kunnen mooi vertellen over hun gevaarlijke dieren. Ik zei toevallig nog tegen Marjan dat je het goed geregeld hebt, vanuit Leehove naar de donkere wolken boven het Westland kijkend!
    Geniet ervan Xx Theo

  • 18 December 2014 - 22:00

    Silvia :

    Wat gaaf Emmy, leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt! Jij ook fijne feestdagen en een heel mooi, goed en gezond 2015!

  • 18 December 2014 - 23:14

    Chantal:

    Heeee Em!

    Super leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan! Zo leuk dat alles zo herkenbaar is! En onwijs gaaf dat je naar die evenementen gaat en misschien zelfs nog een wedstrijdje gaat rijden!
    Geniet ervan meid en met kerst mag je het envelopje open maken! :-D

    Xxx

  • 19 December 2014 - 07:39

    Nina:

    Leuk verslag pepg!!
    Ik ben heel benieuwd daar de uitgebreide versie van het verhaal van het rare meisje! 5 uur naast haar haha...
    Fijn kampeerweekend!!
    Xxx

  • 19 December 2014 - 20:08

    Melissa:

    Hoi cowgirl!! Super leuk je verhaal em!! Veel plezier van het weekend, ben benieuwd wat het precies is en hoe je het vindt!! En kijk uit voor die enge beesten aub ;) Xxx

  • 21 December 2014 - 11:29

    Marcel:

    Hoi Emmy,

    Leuk om je verhaal te lezen.
    Heel veel plezier de volgende weken.
    Ik ben benieuwd hoe je een warme kerst en oud en nieuw gaat ervaren.

    Groetjes
    Marcel en Jacqueline

  • 23 December 2014 - 12:40

    Timo:

    Fantastisch zeg...!!!
    Wat een ervaringen.....

    Maar wel uitkijken voor die slangen hè...;-)

    Heel veel plezier verder, en ben benieuwd naar je nieuwe avonturen...

    Trouwens, waarschijnlijk wel vreemd om kerst te vieren als het warm weer is...

  • 23 December 2014 - 21:47

    Mike:

    Klinkt goed M!!

    Kampeeravontuur overleefd?

    x

  • 26 December 2014 - 15:06

    AGroo:

    Em hoi, ik lees het pas op 26 dec.dus fijne kerst gaat niet meer op en ik hoorde dat dat niet helemaal mee viel.Wel gaaf als je dat allemaal leest en dat je in een leuke fam. terecht bent gekomen.Doe je wel voorzichtig met al die gevaarlijke beesten. Leuk ook dat je kan paard rijden als cow girl en naar die cattle penning party.
    Maak er wat moois van en voor de komende tijd "een goede jaarwisseling en een mooi begin" zo nu ben ik in ieder geval niet te laat! Doei Aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 3217

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 10 Mei 2015

Backpacken

Landen bezocht: