Living the farmlife - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu Living the farmlife - Reisverslag uit Bairnsdale, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu

Living the farmlife

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2015 | Australië, Bairnsdale

Hallo iedereen!

Aller eerst een gelukkig nieuw jaar! Inmiddels zijn we alweer in 2015 beland. Afgelopen weken heb ik onwijs veel meegemaakt maar zal proberen het beknopt te houden.

Leanne nam me 3 weken geleden mee naar een teampenning competition in Garfield. Hier zijn we 1 nacht wezen kamperen samen met Tracy en Wallie. Een echte cowboy en girl. Ze lopen beiden wijdbeens alsof ze nog een paard tussen hun benen hebben en vooral Wallie had een zware schelle stem en natuurlijk de cowboyhoed en laarzen. Aangezien het buiten te koud was moest ik in de paardentrailer slapen nadat we de stront eruit hadden geschept (ieww). Het was heel gaaf dit allemaal te zien. Het was de bedoeling dat je 3 koeien van de kudde scheidt en vervolgens in een andere ruimte drijft. Zo zijn er nog een aantal andere spellen.

Verder heb ik al veel vrienden van Leanne ontmoet. Één van hen is een heel rijke vrouw met een ongelooflijk mooi huis op een heuvel naast een super mooie rivier. Zij heeft racepaarden en we zijn zelfs met haar en haar paarden de renbaan op geweest. Echt heel vet! Haar man is een stuntpiloot en hij was aan het oefenen toen Leanne en ik langs kwamen. Hij gaf een leuk showtje weg. Toen ik hoorde dat je als stuntpiloot $2000,- per min verdient heb ik even een carrière switch overwogen. Tevens ga ik veel om met de dochter van Leanne (Zoë) en haar verloofde Rhys en zijn dochters. Ik ben zelfs uitgenodigd voor hun bruiloft in maart waar ik misschien nog naartoe kan gaan.

Kerstavond zat ik helaas alleen thuis op de boerderij. Leanne moest naar haar vader in het ziekenhuis en is daar bijna de hele nacht gebleven. Dat was wel een momentje dat ik thuis en vooral de Scrump een beetje miste. 1e kerstdag was daarentegen heel gezellig. Leanne haar vader had de nacht overleefd en het ging weer een stuk beter. We gingen rond lunchtijd naar de zoon van Leanne en samen met heel de familie hebben we cadeautjes uitgepakt en lekker gegeten. Hier zijn we bijna heel de dag geweest. 2e kerstdag kennen ze hier niet, de Ozzies hebben Boxingday. De meeste Australiërs kijken dan cricket op tv of profiteren van grote kortingen tijdens het shoppen. Leanne en ik hebben eerst wat klusjes op de boerderij gedaan en zijn vervolgens naar Raymond Island geweest om wilde koala's te spotten. Het duurde niet lang voordat we er een paar zagen. Er was zelfs 1 koala die heel laag in een boom zat en helemaal niet schuw was. Ik heb hem kunnen voeren en zelfs aan kunnen raken.

Niet afgelopen weekend maar t weekend ervoor zijn we met een groep naar Cape Conrun gegaan. Dit was een ongelooflijk mooi strand waar we heel de dag hebben doorgebracht. Leanne had me een tijdje geleden verteld dat je daar ook pijlstaartroggen hebt maar dit was ik helemaal vergeten. Toen Zoë, Rhys en ik gingen duiken om Abaloni te vinden (schelpdier die je kan eten en normaal ongelooflijk duur is) zag ik ineens de grond op me afkomen. Het duurde even voordat ik doorhad dat het een mega grote pijlstaartrog was. Een super mooi beest maar ik schrok me dood en moest even denken aan Steve Irwin. Maar het beest deed niets behalve voorbij zwemmen, heel gaaf om gezien te hebben!

Over beesten gesproken, slangen heb ik nog niet veel gezien, alleen dode slangen of slangen langs de weg. De redbackspider heb ik wel een aantal keer van dichtbij gezien maar die zitten gelukkig stil en doen niet al te veel. Daarnaast heb ik al een aantal super grote varanen gezien en andere hagedissen etc. De muggen hier zijn ook echt mega irritant. Heb alleen op m'n voet al 7 muggenbulten.

Oud en nieuw heb ik in Dargo (een dorp in de bergen) gevierd samen met Rhys en Zoë. We zijn hier 1 nacht wezen kamperen. We kwamen al vroeg aan en het eerste drankje ging er om 2u 's middags in. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe we er rond middernacht aan toe waren. In Dargo had je 2 country kroegen waar ze buiten een feest hadden met allerlei bandjes enz. Iedereen hier had z'n cowboy laarzen en een blouse aan. Het was echt heel leuk om oud en nieuw te vieren onder de locals. IK heb hier heel veel mensen ontmoet. Wat wel grappig was is dat iedereen vroeg waar ik vandaan kwam nadat ze één zin van me hadden gehoord. Ik moest dus nog even werken aan mijn accent. Vuurwerk hadden ze hier niet echt omdat ze heel bang zijn voor bosbranden die heir best veel zijn. De volgende dag waren we alle 3 lekker brak en is een terugrit door de bergen met een kater niet echt een aanrader.

Gister zijn we met de kinderen van Rhys en Leanne naar de Buchan grotten geweest. Dit is in een natuurpark waar ook veel kangoeroes te zien zijn. De grotten waren echt ongelooflijk mooi! We zijn bijna een uur zo'n 100 meter onder de grond geweest. Best eng als je daar over nadenkt.

Mijn doordeweekse dag ziet er best relaxt uit. 's Ochtends doe ik klusjes op de boerderij, zoals palen verven, troggen checken voor water, koeien checken op infecties, hout zagen en natuurlijk veel paardrijden. 's middags gaan we vaak iets anders doen (naar het dorp, naar vrienden, dierenvoer halen etc. Aan het begin van de avond doen we de paarden voeren en zorgen we dat ze het juiste deken op hebben om de nacht in te gaan en doen we nog wat kleine klusjes. Ik heb echt geluk gehad met Leanne. Ze doet er werkelijk alles aan dat ik me niet verveel en dat ik hier en leuke tijd heb. Echt hard werken hoef ik niet en ze neemt me mee naar veel leuke bezichtigingen. Ook heeft ze me leren rijden in een auto (grote Toyota truck) met het stuur aan de verkeerde kant. Dit was zooooo vreemd in het begin. Zeker met bochten maken en als je een oprit uitrijdt om links op de weg te rijden. Het ging aardig goed totdat ik een rotonde rechtsom nam ipv linksom. Toen was er lichtelijk paniek, maar het was ook wel grappig.

Komend weekend ga ik naar een 3-daags cowboyfestival waar je rodeo riding hebt, hoogspringwedstrijden met honden en drafting met paarden. Tevens heb je hier veel bandjes heel de dag door en dit is vooral een jongeren plek. Het weer ziet er nog niet heel goed uit (veel regen) maar ik heb er heel veel zin in. De week erna vertrek ik alweer ui Bairnsdale en ga ik waarschijnlijk een Outbacktour doen vanaf Meldourne.

Het verslag is nu wel weer lang genoeg ook al kan ik makkelijk nog even doorgaan!

doeiiii!! xxx


  • 06 Januari 2015 - 14:07

    Elly:

    Hoi Emmie. Je heb daar de tijd van je leven lees ik. Geniet er verder van .Groetjes van ons

  • 06 Januari 2015 - 16:18

    Marjan:

    Emmy, heerlijk om al je verhalen te lezen. Het is dat ik niet kan paardrijden maar anders zou ik echt jaloers worden. Blijf vooral foto's plaatsen op facebook, want plaatjes maken het verhaal nog completer. Geniet ervan en ik hou je aan onze Amsterdam afspraak! Liefs Marjan

  • 06 Januari 2015 - 19:06

    Desiree:

    Jij ook nog het allerbest voor 2015, volgend jaar zit je gewoon weer in de Scrump !
    Heel erg gaaf wat je allemaal doet en meemaakt, geniet ervan met volle teugen. Volgens mij zien we je echt niet eerder terug dan de geplande tijd.

  • 06 Januari 2015 - 21:57

    Gert Boers:

    Ha die Emmy,
    Goed te lezen dat je Ook jij de allerbeste wensen voor 2015. Als ik jouw verhaal lees word ik toch wel een beetje jaloers. Geniet er van en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

  • 07 Januari 2015 - 12:28

    Jos En Gisela:

    Ha Emmy,
    Wat een leuk verslag! En wat heb je al veel gedaan in die paar weken!
    Als ik dit zo lees, vraag ik me af of je Nederland niet heeeeeel saai zult vinden!
    Heel veel plezier nog en wij kijken uit naar je volgende bericht!

  • 07 Januari 2015 - 21:37

    Wim En Lucia:

    Lekker 5 maanden op vakantie in Australië, lekker chillen, rustig aan etc ....... zo te lezen heb je het hartstikke druk met allemaal leuke dingen. Leuk om op deze manier mee te genieten. En wat handig om nu alvast wat rij-ervaring op te doen voordat je naar Nieuw Zeeland gaat. Nog heel veel plezier daar xxx

  • 09 Januari 2015 - 11:49

    Mike:

    haha, die rotondes blijven lastig:-)
    Beste wensen M! Geniet lekker daar!!!

  • 13 Januari 2015 - 14:02

    Cindy:

    He em! Geniet er lekker van meis! Leuk om je verhaal te lezen. Xx liefs

  • 19 Januari 2015 - 23:15

    Marcel:

    Tsjonge jonge wat een geluk heb jij. Het is de moetie waard om even buiten je comfort zone te komen, want dan heb je wat. Geniet ervan en koetster je momenten.

  • 21 Januari 2015 - 21:58

    Theo:

    Emmy, leuk om te lezen! Aan de foto's op fb te zien zijn de feestjes ook niet verkeerd! Wij moeten het doen met de vrienden van Amstel, met de pv. Ach ook leuk! Ik zie graag je verhaaltje over de outback!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 3222

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 10 Mei 2015

Backpacken

Landen bezocht: