Goodbye farmlife, hello outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu Goodbye farmlife, hello outback - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu

Goodbye farmlife, hello outback

Blijf op de hoogte en volg

29 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

Hallo iedereen!!

Hier weer een verslag! Bizar hoeveel ik heb meegemaakt de laatste tijd, maar ik ga proberen het weer beknopt te houden.

De laatste dagen op de boerderij waren aangebroken. Het was een heel dubbel gevoel om weg te gaan. Aan de ene kant wilde ik nog helemaal niet weg. Het werk werd steeds leuker en ik wilde de mensen daar niet achterlaten maar ik keek er ook naar uit om nieuwe dingen te zien.
De laatste dagen op de boerderij was veel cowgirl werk We moesten koeien uitzoeken voor de verkoop en andere koeien moesten verplaatst worden naar een andere paddock wat we allemaal te paard deden. Ook gingen we naar de saleyards waar de koeien verkocht werden. 1000en (schattige) koeien stonden daar klaar om verkocht te worden en de volgende dag zouden ze dan geslacht worden. Dat idee gaf me wel een beetje de kriebels. De koeien werden daar gewogen en vervolgens werd er geboden op koeien per kilo. De koeien van Leanne wogen 610 kg en ze kreeg $2,19 per kg, wat een goede prijs is. Je kon meteen zien wie de kopers zijn. Er zijn maar een paar grote kopers op de markt en die lopen erbij alsof de wereld van hen is, waardoor ze gemakkelijk te herkennen zijn.

De laatste avond op de boerderij hebben Leanne en ik een uitgebreid diner op tafel gezet en daarna kwamen Zoë en Rhys om nog even goed te drinken en om afscheid te nemen. De volgende dag was het dan echt tijd voor afscheid van de boerderij, de dieren en Leanne. Dat was echt niet leuk. Ik ging met de trein naar Melbourne. Het was weer even wennen om in m'n eentje te zijn en in de massaal bewoonde wereld. De eerste avond in Melbourne ben ik weer is goed gaan stappen met een groep van mijn Hostel. Dat was wel weer leuk aan een grote stad, de hoeveelheid kroegen en clubs:). De volgende dag ben ik de stad een beetje gaan verkennen en ben ik naar een groot aquarium geweest met haaien, roggen, krokodillen etc. Melbourne vond ik niet super bijzonder, dus ik was blij dat ik snel weer een beetje de natuur in ging.

De volgende dag werd ik opgehaald voor m'n tour langs de great ocean road en de Grampians naar Adelaide. De tourguide was Steve, een gestoorde 38 jarige man met mega veel energie. We hebben veel gelachen om hem de hele tour. Alleen toen hij om 5u 's ochtends naast m'n bed stond te springen om me wakker te maken en schreeuwde dat hij zo blij was om ons weer te zien, was ik niet zo blij met hem. Tevens had hij veel verhalen over geesten. Hij vertelde dat hij ze kon zien en dat er een geest in z'n huis zat. Geloofde er niks van, maar wel leuk om naar te luisteren. Zo had hij nog veel meer verhalen. De rest van de groep was wel oké maar niet bijzonder leuk. De great ocean road, de grampians en het regenwoud waren wel echt gigantisch mooi!! Steve vertelde veel over de geschiedenis van elke plek wat echt heel interessant was. Helaas ook veel verhalen over hoe de Britten veel Aborignals vermoordde om de grond ongestoord te kunnen bewerken. Het waren heel interessante verhalen en het was heel gaaf om gezien te hebben!

In Adelaide had ik maar 1 dag om de stad te zien. Dit vond ik achteraf wel wat te weinig. Het was een klein en knus stadje wat ik weel heel leuk vond. Hier heb ik lekker in het park gelegen en een chocoladefabriek bezocht. De volgende dag werd ik opgehaald voor het 2e gedeelte van m'n tour. Op naar de outback! Dit was echt een super leuke en gezellige groep. De tourguide was Locky, een jonge gozer van 22 die af en toe een beetje gestrest was. Soms moest ik even tegen hem zeggen dat hij moest gaan zitten, relaxen en eten.
We gingen elke avond kaarten met z'n allen en drinkspelletjes spelen. Het was ook gaaf om te zien hoe het groene landschap steeds meer rood werd toen we inlands reden. Op deze tour hebben we echt ongelooflijk veel gedaan. De eerste 2 dagen was vooral rijden naar het centrum van Australië, maar hebben we ook gehiked door Alligator Gorge, wat echt heel mooi was. Ook zijn we naar Coober Pedy geweest waar veel mensen ondergronds leven omdat het te heet is om bovengronds te leven (meestal 45 graden). Hier hebben we ook veel Opal mijnen gezien. Opal is gesteente dat vooral gebruikt wordt om mooie sieraden van te maken. Ook wij hebben hier ondergronds geslapen wat wel gaaf was.

De volgende dag gingen we richting Uluru, het rode centrum van Australië. Hier hebben we Ayers rock, Kata tjuta en Kings Canyon bewonderd. We sliepen in swags (slaapzakken) buiten onder de geweldig mooie sterrenhemel. Echt ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Je kunt zoveel meer sterren zien in Uluru dan thuis. We kampeerden 2 nachten buiten. De 3e nacht konden we als we wilden ook buiten slapen, maar helaas regende het en op dat kampeergebied liepen overal dingo's. We hebben ook veel dingo's gezien dus besloten ik en een ander meisje dat we toch maar in het hutje gingen slapen. Het hiken en wandelen door Kata Tjuta, Ayers Rock was ook echt geweldig! Ook was ik wel weer even blij met wat lichaamsbeweging. Die heb je hier niet echt veel. Op de laatst dag heb ik ook nog kameel gereden wat ook een leuke ervaring was.

Nu ben ik in Alice Springs. Het is hier zo'n 38 graden en ben gisteren al goed verbrand ondanks het smeren met factor 50. Vandaag dus maar iets meer binnenblijven wat me tijd geeft om dit blog te schrijven. Overmorgen word ik opgehaald voor het3e gedeelte van mijn tour naar Darwin. Hier heb ik heel veel zin in!

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn verslag te lezen!
Tot de volgende keer!!

xxx

  • 29 Januari 2015 - 08:47

    Melissa:

    Ahhh klinkt allemaal zo bekend em!!! Super leuk verslag weer :) xxx Melissa

  • 29 Januari 2015 - 13:55

    Vera:

    Hey Emmy,

    Wat zie en beleef jij veel zeg! Leuk om te lezen allemaal.
    Nog bedankt voor je kaart!
    Geniet lekker verder, veel plezier.

    Liefs, Vera

  • 29 Januari 2015 - 19:22

    Desiree:

    Ik vind het zeker heel leuk om je verslag te lezen !!!!!

  • 29 Januari 2015 - 22:07

    Mike!:

    Enjoy!!!

  • 29 Januari 2015 - 23:30

    Wim En Lucia:

    Ha meissie,
    Wat fijn om in deze droevige tijd zo'n heerlijk gezellig enthousiast reisverslag te lezen. Blijf genieten.
    Bel je morgen.
    kus, mam.

  • 30 Januari 2015 - 11:49

    Corrie:

    Wat een gaaf en stoer verslag, geniet er van.

  • 31 Januari 2015 - 02:06

    Edwin:

    dag Emmy,

    Enjoy, Dames 1 gaat naar DSVD in Deurningen vandaag. Paps en mams gaan mee, ik zal goed voor ze zorgen in de bus. Vergeet ons snel en neem er eentje op ons! Wij gaan Laura's 20 th birthday celebraten. Stay out of the box

  • 31 Januari 2015 - 07:29

    Anja:

    Ha nichtje,
    Heerlijk om jouw reisverslagen te lezen. Jaren geleden hadden wij ook serieuze Australië plannen, maar dat is toen niets geworden. Nu door jouw foto's en verhalen begint het weer te kriebelen hoor!
    Effies sparen.....; )

    Geniet maar weer lekker verder!
    Groetjes, Eric, Anja, Sjors, Boris en Eline

  • 07 Februari 2015 - 17:04

    Jos En Gisela:

    Ha Emmy,
    Je moeder liet ons een paar hele leuke foto's van je zien! Nu begrijpen we waarom je zo enthousiast bent.
    Hoe was de chocoladefabriek? Geen neigingen om overal even je vinger in te dopen?
    Goede reis verder en we zijn benieuwd naar je volgende verslag!
    Bye bye,
    Jos en Gisela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 3230

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 10 Mei 2015

Backpacken

Landen bezocht: