Weer een nieuw verslagje:) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu Weer een nieuw verslagje:) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van EmmyBroch - WaarBenJij.nu

Weer een nieuw verslagje:)

Blijf op de hoogte en volg

25 Februari 2015 | Australië, Alice Springs

Hallo iedereen!!

Inmiddels zijn we alweer 29 dagen en 8 zonnebrandflessen verder sinds mijn laatste verslag, dus hoogtijd voor een nieuw verslag. De laatste keer was ik in Alice Springs. Daar ben ik naar een reptielenhuis geweest waar je veel dieren kon vasthouden wat erg gaaf was. Na een aantal dagen in Alice Springs ging de reis verder richting Darwin. De groep waarmee ik naar Darwin ging was echt geweldig. We waren maar met z'n 12e waardoor je iedereen goed kon leren kennen. We zijn naar verschillende plekken geweest waaronder devils marbles. Hier heb je gigantisch grote stenen op elkaar gestapeld wat er wel gaaf uit zag. Onze reisleider (Chizo) was ook echt gaaf. Hij had een mega lange baard en hield ervan om ons vaak net even een stapje verder te nemen in onze avonturen. Zo gingen we bijvoorbeeld op onze camping op krokodillenjacht in de nacht. Super spannend! We namen een grote zaklamp mee waarmee we op de sloot konden schijnen. We zagen onwijs veel glinsterende ogen in het water. Na 5 min kwam er een krokodil uit het water naar ons toegelopen en ging voor ons liggen met z'n mond open. Het waren zoetwater krokodillen en zijn niet echt gevaarlijk maar het was zo bizar om zo dichtbij een wilde croc te staan. Na de krokodillenjacht gingen we ook op zoek naar giftige padden (toods). Na een tijdje vonden we er 1 en die mochten we ook vasthouden.

Verder hebben we Kakadu en Litchfield national park bezocht waar je veel krokodillen, watervallen en Aboriginal cultuur hebt. Het zwemmen onder alle watervallen was echt bijzonder mooi! Daarna gingen we met z'n alle terug naar Darwin waar we veel gefeest hebben met de groep. Darwin was echt GE-WEL-DIG. Ik hou helemaal niet zo van de steden maar heb het hier mega naar m'n zin gehad met iedereen. In deze stad is het zo'n 90% mannen en 10% vrouwen waardoor je overal gratis drank krijgt in de kroegen omdat ze vrouwen binnen willen hebben. Hier hebben we goed gebruik van gemaakt. In Darwin ben ik ook naar Crocodiculus park geweest, waar ze zo'n 2000 krokodillen hebben. Hier mocht ik een 6 meter lange salwatercroc voeren wat echt mega cool was. Hij sprong giga hoog uit 't water om bij het eten te kunnen komen. Ik stond echt versteld van de kracht van die beesten en hoe groot ze waren. Ook mocht ik in dat park een krokodil vasthouden en eten. Een krokodillenburger smaakt heel gek. De meeste mensen zeggen dat het een beetje lijkt op kip maar dat vind ik helemaal niet. Ook mocht ik een tamme dingo puppy aaien wat heel schattig was.

Na Darwin vloog ik naar Cairns en begon m'n tocht langs de oostkust. In Cairns was het weer echt vreselijk. Heb het alleen maar zien regenen. Vanuit Cairns ging ik op een tour naar Cape tribulation. Cape Tribulaton is een groot regenwoud aan de kust. Dit was super mooi en gezellig met iedereen. In Cairns heb ik bijna niks gedaan (alleen stappen natuurlijk) aangezien het zoveel regende. De volgende bestemming was Magnetic Island. Dit was een super mooi eiland met veel koala's en wallaby's. Mijn hostel lag aan het strand wat echt super chill was. Na Magnetic Island ging ik verder naar Arlie Beach waar ik op een cruise zou gaan op de Whitsundas. Het was een super leuk klein dorpje met veel live muziek. Helaas was m'n cruise geannuleerd vanwege de grote storm. Uiteindelijk kreeg ik het goede nieuws dat ik een dag later op die cruise kon gaan. De Whitsundays en White Haven beach waren echt bizar mooi! Heb nog nooit zo'n wit strand gezien. In het water zag je kleine haaien zwemmen en pijlstaartroggen. Tijdens het snorkelen zagen we ook een schildpad waar we een tijdje mee hebben gezwommen. Hoe gaaf!!? Wonder boven wonder ben ik niet verbrand in die 2 dagen op zee waar ik echt super blij mee was! Toen ik terug kwam van de cruise hoorde ik dat mijn bus naar 1770ies geannuleerd was omdat de wegen overspoeld waren door de storm. Ik moest dus nog 2 dagen langer blijven in Arlie Beach, waar ik wel van baalde want nu heb ik geen tijd meer om Brisbane te zien. Gelukkig ben ik nu aangekomen in 1770ties en ga ik zo motor rijden en morgen heb ik mijn eerste surfles. Ik heb nog iets meer dan 2 weken in Australië en dan zit het er alweer op hier. Dus ik ga er nog even volop van genieten!

byeeee mates!

xxx

  • 25 Februari 2015 - 08:29

    Gerard :

    Nou Emmy, zo te zien haal je wel alles eruit wat erin zit .... klasse !!!
    Geniet nog even daar en dan weer lekker terug naar Holland.

  • 25 Februari 2015 - 12:20

    Pieter (Rabobank):

    Hoi Emmy, leuk om op deze manier af en toe iets van je belevenissen te kunnen meemaken. Super dat het zo naar je zin is. Geniet er nog even van, want voor je het weet is het weer voorbij

  • 25 Februari 2015 - 14:15

    Elly:

    Wat een geweldige tijd maak je mee. Nog een voorspoedige reis verder. Groetjes Elly

  • 25 Februari 2015 - 17:13

    Corrie:

    Super en over twee weken naar New Zeeland geniet er maar van.

  • 25 Februari 2015 - 23:18

    Jos En Gisela:

    Hallo Crocodile-Emmy,
    Zou ik nooit durven, een krokodil vasthouden!
    Maar het lijkt wel of je de tijd in Australië goed doorkomt!
    We moesten wel nog aan je denken toen we hier hoorden over de storm! Veel plezier met surfen en motorrijden!

  • 25 Februari 2015 - 23:18

    Wim En Lucia:

    Druk, druk, druk: wat een gave avonturen allemaal en wat gaat de tijd onwijs hard. Geniet van je laatste weken in Australië. En natuurlijk van al die weken die daarna nog gaan komen. Liefs

  • 25 Februari 2015 - 23:38

    Vera:

    Hey Emmy,

    Leuk om je nieuwe belevenissen weer te lezen.
    Blijf lekker genieten en veel plezier straks in Nieuw-Zeeland met je vriendin.

    Liefs en een dikke zoen, Vera

  • 02 Maart 2015 - 16:45

    Desiree:

    Grappig om jouw avonturen te lezen in het warme Australië terwijl wij in de sneeuw zitten !

  • 14 Maart 2015 - 14:06

    Gerry En Erwin Schmitz:

    Hoi Emmy, Fijn al die mooie verhalen. Goed dat je zoveel energie hebt om zoveel te zien en te doen. Zo te horen heb je het ook best getroffen met de mensen waarmee je reist alhoewel je waarschijnlijk ook gewoon lekker flexibel moet reageren en zijn. We genieten elke keer weer van de leuke verhalen en de foto's Je cadeautje is onderweg heel veel plezier ermee. liefs van ons allemaal, Gerry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 3227

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 10 Mei 2015

Backpacken

Landen bezocht: